Slim automatiseren, bewust menselijk blijven

02.09.25 14:51 - Door Remco

Artikel van Remco Vendelbosch in Schademagazine

Wat gebeurt er als automatisering zó ver wordt doorgevoerd dat de mens uit beeld verdwijnt? In zijn artikel in Schademagazine 
beschrijft Remco Vendelbosch hoe technologie een zegen kan zijn – zolang het niet de menselijke maat vervangt, maar juist ondersteunt.

In de schadebranche is snelheid belangrijk. Maar juist bij schade spelen ook emotie, onzekerheid en interpretatie een grote rol.

Dan wil je geen chatbot, maar een mens die luistert, uitlegt en nuance aanbrengt.


Bij RechtBij geloven we in die balans. We combineren digitale tools met échte aandacht voor de klant.

Zo werken we aan een digitale intake-assistent die binnen een minuut een advies geeft bij schade en andere tools die een praktische
oplossing bieden voor intermediairs, leasemaatschappijen en wagenparkbeheerders.

De eerste tools gaan in Q4 live. Ze maken schadeafhandeling sneller én menselijker – precies zoals we het bij RechtBij bedoelen.
Lees hieronder het hele artikel en neem vooral contact met ons op als je hierover wilt sparren.